E-mail helpdesk@foozos.hr
Cara Hadrijana 1031000 Osijek
U uvjetima kontinuiranih promjena koje su prisutne u društvenim, socijalnim, kulturnim, političkim, globalnim, nacionalnim, tehnološkim, znanstvenim i osobnim odrednicama, škola i školstvo zauzimaju posebno mjesto. Promjene u školi i školstvu ogledaju se kroz prizmu svih navedenih događanja.
Navedene se promjene danas u društvu različito interpretiraju u kontekstu škole, a obrazovanju se ponekad daju nadnaravna svojstva, smatrajući ga panacejom za sve. No, znamo da tomu nije tako. Također, vodeći se svjetskim primjerima proučavanja i istraživaja povijesnih fenomena, pomažemo si u planiraju novih izazova. Poučeni poviješću, stvaramo preduvjete za unapređenje i rast svega onoga što se kroz povijest pokazalo manjkavim.
Ova znanstvena monografija se bavi poviješću hrvatskoga školstva i pedagogije iz konteksta vođenja i upravljanja. S obzirom na različita povijesna razdoblja, koristili su se različiti termini: upravljanje, rukovođenje i nadzor. S obzirom na različite teritorijalno-političko-društvene prilike problematika upravljanja, rukovođenja i nadzora nad radom školstva i škola prikazana je u vrijeme Austrijskog Carstva i Austro-Ugarske Monarhije, od Općeg školskog reda 1774. godine do završetka Prvog svjetskog rata i propasti Austro-Ugarske Monarhije, između dvaju svjetskih ratova u Kraljevini Srba, Hrvata i Slovenaca, odnosno Kraljevini Jugoslaviji; u Socijalističkoj Republici Hrvatskoj te u suvremenoj Republici Hrvatskoj.
Autor/i: Munjiza, Emerik, Dubovicki, Snježana
Izdavač: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Godina izdanja: 2022.
Broj stranica: 246
ISBN: 978-953-8371-06-6