Utorak, 07 Lipanj 2022

U okviru ERASMUS+ programa (profesionalni trening), od 29. svibnja do 4. lipnja 2022. godine izv. prof. dr. sc. Snježana Dubovicki posjetila je Filozofski fakultet sv. Ćirila i Metoda u Skoplju Sjeverna Makedonija. Svrha posjete je bilo stručno usavršavanje iz područja pedagogije. Tijekom boravka održani su radni sastanci s dekanom prof. dr. sc. Ratkom Duev, prodekanicom za znanost i međunarodnu suradnju prof. dr. sc. Majom Gerovskom Mitev te s prodekanom za nastavu prof. dr. sc. Oliverom Bakrevski koji su predstavili ustrojstvo Fakulteta, studijske programe, projekte, časopise i konferencije koje Fakultet ima.

U suradnji s voditeljicom Instituta za pedagogiju, prof. dr. sc. Elizabetom Tomevskom Ilievskom, proširena je suradnja i s drugim kolegicama i kolegama s Instituta za pedagogiju. Sudjelovalo se i u aktivnostima u sklopu projekta UNICEF koji se tih dana realizirao na Fakultetu. Završni sastanak održan je s kolegicom iz Instituta za pedagogiju, voditeljicom Regionalnog andragoškog centra, izv. prof. dr. sc. Elenom Rizovom te s kolegama s Instituta za povijest umjetnosti i arheologije. 

Utorak, 31 Svibanj 2022

26. i 27. svibnja 2022. godine na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku održana je Međunarodna znanstvena konferencija Didactic Challenges IV: Futures Studies in Education. Prva konferencija pokrenuta je 2012. godine na inicijativu prof. dr. sc. Anđelke Peko i prof. dr. sc. Ladislava Bognara te je ovoga puta proslavljena i 10. godišnjica njenoga postojanja. Konferencija je organizirana u suradnji s Hrvatskom akademijom znanosti i umjetnosti, Centar za znanstveni rad u Vinkovcima (Republika Hrvatska), Pedagoškim fakultetom, Sveučilišta u Mariboru (Republika Slovenija) te Filozofskim fakultetom, Sveučilišta Sv. Ćirila i Metoda u Skoplju (Republika Sjeverna Makedonija). Konferencija je nadmašila sva očekivanja jer se na nju prijavio čak 171 sudionika sa 91 radom, a sudionici su bili prisutni iz 12 zemalja što dodatno govori o njenoj prepoznatljivosti na svjetskoj razini. Ove je godine konferencija bila posvećena studijama budućnosti, istraživanjima i promišljanjima o aktualnim temama/izazovima i budućim projekcijama u odgoju i obrazovanju. S obzirom na broj sudionika i raznolikost tema, konferencija je poprimila interdisciplinarni pristup te time doprinijela širem akademskom krugu i dala novu notu ovome još uvijek nedovoljno istraženome fenomenu.

Prvi dan, plenarni predavači bili su Professor Sohail Inayatullah, Ph. D., UNESCO Chair in Futures Studies, Sejahtera Centre for Sustainability and Humanity, IIUM. Tamkang University, Futurist-in residence, Government of Abu Dhabi, Department of Culture and Tourism koji je prvi predstavio temu EDUCATIONAL FUTURES IN DISRUPTIVE TIMES. Druga plenarna predavačica bila je Associate Professor Renata Jukić, Ph. D., Faculty of Humanities and Social Science, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Croatia koja je predstavila svoju temu WHAT AWAITS TEACHERS IN THE FUTURE?

Drugi dan, plenarni su predavači bili Professor Milena Ivanuš Grmek, Ph. D. Dean, Faculty of Education, University of Maribor, Slovenia koja je predstavila temu HOW TO REALIZE STUDENT- AND TEACHER-CENTRED LEARNING AND TEACHING IN HIGHER EDUCATION? Drugi plenarni predavač, drugi dan bio je Associate Professor Tomislav Topolovčan, Ph. D., Faculty of Teacher Education, University of Zagreb, Croatia koji je predstavio svoju temu THE UNKNOWN ABOUT THE KNOWN: MYTHS ABOUT TEACHING, SCHOOL, LEARNING, INSTRUCTION AND EDUCATION

Srijeda, 25 Svibanj 2022
24. svibnja 2022. na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti održano je predavanje dr. sc. Dine Mehmedbegović-Smith, University College London UCL, London, Ujedinjeno Kraljevstvo pod nazivom Što britansko-hrvatski identitet predstavlja pojedincu? 
 
Predavanje je prvi puta predstavljeno u ožujku ove godine na poziv Britansko-hrvatskog društva i Veleposlanstva Republike Hrvatske u Ujedinjenoj Kraljevini Velike Britanije i Sjeverne Irske, a mi smo imali čast slušati ga i na našemu Fakultetu.
Petak, 06 Svibanj 2022

Učenici i učitelji osječkih osnovnih škola te brojni predavači i stručnjaci okupili su se u četvrtak u Osnovnoj školi "Dobriša Cesarić" na prvom znanstvenom kampu "HiSTEMory", u organizaciji te škole.

Nedjelja, 24 Travanj 2022

Na “Noći knjige” u Knjižari Nova u Osijeku predstavljena je slikovnica Rozika i Fanika ili zgoda o četvrtoj svinji (autori: Kristijan Huljev i Antonija Huljev; urednica: Ružica Tokić Zec). Ista je slikovnica predstavljena i 1. lipnja 2022. godine u Gradskoj knjižnici u Slavonskom Brodu.

 

Četvrtak, 24 Ožujak 2022
Druga faza programa e-Škole obuhvatit će nekoliko istraživanja. Kao i u pilot-projektu, Centar za primijenjenu psihologiju Filozofskog fakulteta u Rijeci nastavit će s istraživanjem utjecaja projektnih aktivnosti na obrazovni sustav te njegove sudionike.
 
Tri temeljne svrhe ovog znanstvenog istraživanja su znanstvenim pristupom istražiti učinak programa e-Škole na odabrane populacije u obrazovnom sustavu RH, specifično na:
 
 • digitalne kompetencije odgojno-obrazovnog osoblja i ravnatelja škola
 • stavove i iskustva odgojno-obrazovnog osoblja, ravnatelja škola, administrativnog osoblja škola, stručnjaka za tehničku podršku i roditelja
 
Ujedno će se istražiti učinak programa e-Škole na škole kao organizacije, odnosno na promjene u procesu učenja i poučavanja i procesu upravljanja školom te u IKT kulturi u školi. Na temelju svih rezultata istraživanja izradit će se strateške i operativne preporuke za planiranje mjera održivosti i za planiranje budućih projekata informatizacije hrvatskog obrazovnog sustava.
 
U istraživanje se planira uključiti sudionike iz ukupno 367 škola, odnosno iz 150 škola iz pilot-projekta, 207 škola koje su prošle postupak vanjskog vrednovanja digitalne zrelosti i 10 centara za odgoj i obrazovanje. Od ukupno 357 škola (ne uključujući centre za odgoj i obrazovanje), osnovnih škola je ukupno 242, dok je srednjih škola 115.
 
Drugo znanstveno istraživanje CARNET će provesti u suradnji s WYG Savjetovanjem d.o.o. Cilj istraživanja je utvrditi uspješnost predloženih modela korištenja IKT-a u ostvarivanju ishoda učenja ispitivanjem percepcije učitelja/nastavnika i učenika koji će sudjelovati u procesu eksperimentalne primjene modela korištenja IKT-a u učenju i poučavanju.
 
Istraživanje je orijentirano na primjenu digitalne tehnologije u nastavi Hrvatskoga jezika u  7. i 8. razredu te će stoga ispitanici biti nastavnici Hrvatskog jezika iz 29 škola koje su obuhvaćene ovim istraživanje, kao i njihovi učenici.
 
Tim stručnjaka, kojeg čine prof.dr.sc. Ivana Batarelo Kokić, izv.prof.dr.sc. Snježana Dubovicki, dr.sc. Slavica Šimić Šašić i doc.dr.sc. Tomislav Topolovčan, će kroz niz radionica tijekom ožujka metodički pripremiti nastavnike za provedbu eksperimentalnih modela korištenja IKT-a u učenju i poučavanju.

Više informacija putem poveznice www.e-skole.hr